DofE programa

Didžiuojamės savo mokiniais…

Ugnė iš Vilniaus šv. Kristoforo progimnazijos dalyvauti DofE programoje pradėjo septintoje klasėje, būdama 13 metų, nes paskatino mama – DofE programos žygių vadovė.

„Man patiko pati idėja – padėti jaunimui suprasti ką reiškia sunkus darbas. Visos veiklos buvo lygiai toks pat didelis iššūkis kaip ir žygis. O pats žygis žavėjo mintimi, kad būsiu tik su bendraamžiais, be suaugusio žmogaus. Patyriau laisvę baimėje“, – pasakojo Ugnė.

Prisiminusi bandomąjį žygį, DofE dalyvė atskleidė iššūkių pareikalavusią patirtį: pirmoji diena buvo lietinga, po vakarienės, kai palapinėje atsigulė į miegmaišį, pradėjo vertinti namuose turimą lovą. Tą dieną Ugnė suprato ką reiškia pavargti.

„Tai man buvo svarbi pamoka. Žygio pabaigoje kelias atrodė nesibaigiantis – tik ilgėjantis ir ilgėjantis, tačiau nuotaiką kėlė netoli kelio pravažiuojantys automobiliai ir vairuotojų bei keleivių palaikymo gestai, šypsenos – tai suteikė motyvacijos žygiuoti toliau“, – apie įveiktus iššūkius kalbėjo mergina.

Ugnė su komanda jau pradėjo ruoštis kitam žygiui, intriga dėl to kaip seksis, labai padeda susitelkti į pasiruošimą. Kaip pati sako, būsimo žygio laukia kaip nieko daugiau! Po pirmojo žygio sau pažadėjo pabaigti visus DofE programos lygius, nes labai patinka tokie iššūkiai. Mergina ne tik pati pasiryžusi įveikti visus DofE lygius, bet ir paskatino prie programos prisijungti du savo draugus.  Parengta pagal https://www.facebook.com/DofELietuva/

*************************************************************************************************************************

DoFe įkvėpimas


Šiandien DofE įkvėpimo skiltyje svečiuojasi ir savo patirtimi kūrybiškai įgyvendinant programą nuotoliniu būdu dalinasi visa Vilniaus šv. Kristoforo progimnazijos DofE komanda: direktorė Jurgita Zinkienė, žygių vadovės Rūta Ramoškaitė-Stongvilienė ir Ramunė Skestenienė, DofE vadovės Julija Radzevičienė ir Beata Lakienė.

Vilniaus šv. Kristoforo progimnazijos DofE komanda pateko į DofE naujienlaiškį Nr. 20 ir dalijasi patirtimi, kaip įkvepiančiai ir kūrybiškai įgyvendina tarptautinę programą nuotoliniu būdu: kaip motyvuoja, palaiko vieni kitus, kokius žaidžia komandos telkimo žaidimus, kaip aktyviai leidžia laiką lauke, žingsniuoja ir siunčia nuotraukas nuėję pvz.: 5000 žingsnių.
Kviečiame paskaityti visą straipsnį: https://sway.office.com/hGvLzwfrejqBHODx?ref=email&loc=play

******************************************************************************************************************************

Pirmos pagalbos ir rizikų valdymo mokymai DofE dalyviams

Džiugu, kad programos Dofe dalyviai – aštuntokai patys surado ir pakvietė Karaliaus Mindaugo šaulių 10-osios rinktinės neformalaus švietimo mokytoją Agnę, kuri lapkričio-gruodžio mėnesį vedė pirmos pagalbos mokymus, pasakojo apie rizikų valdymą, sveikatą ir saugumą žygiuojant.

Ruošiamės DofE žygiui ir artėjame prie bronzos. Didžiuojamės, Jumis, aštuntokai.

Žygių vadovės Rūta ir Ramunė

****************************************************************************************************************************************************

Vilniuje įteikti Edinburgo hercogo apdovanojimai DofE dalyviams

2020 m. rugsėjo 23 ir 24 d. Vilniuje įvyko Edinburgo hercogo tarptautinių apdovanojimų programos (toliau – DofE) ceremonija. Per dvi dienas 261 jauni žmonės iš visos Lietuvos buvo apdovanoti aukso, sidabro ir bronzos lygio apdovanojimais. Jungtinės Karalystės ambasadorius Lietuvoje Brian Olley įteikė 2 aukso ženklelius, išskirtinai pagerbdamas ilgiausiai ir atkakliausiai programoje dalyvavusius DofE programos dalyvius Kariną ir Edvard. Švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Kornelija Tiesnesytė įteikė sidabro ir bronzos apdovanojimus.
Mūsų mokyklos DofE dalyviams Vyteniui, Rugilei, Kamilei, Austėjai, Gabijai, Viktorijai, EvelInai ir Dovilei buvo įteikti bronzos ženkleliai. „Labai džiaugiuosi ir didžiuojuosi savimi. Tai mane dar labiau motyvuoja siekti tikslų ir kitų DofE programos lygių“ – teigia devintokės Dovilė ir Viktorija.
Be to, Vilniaus šv. Kristoforo progimnazija tapo licenzijuota mokykla, kuri vykdo tarptautinę DofE programą.
Apdovanojimus gavę jauni žmonės, siekdami jiems patiems asmeniškai prasmingų bei įdomių tikslų, skyrė ne mažiau kaip 3 mėnesius dviems pasirinktoms veikloms, o pagrindinei veiklai – ne mažiau kaip 6 mėnesius. Jaunuoliai skyrė laiko aktyviai fizinei veiklai (bėgiojo, plaukiojo, jodinėjo arkliais, užsiėmė joga); skyrė laiko naujo ar jau turimo įgūdžio lavinimui (fotografavo, grojo, mokėsi gaminti valgyti, skaitė, mokėsi lotynų kalbos; aktyviai savanoriavo (vedė užsiėmimus vaikams, organizavo renginius) bei dalyvavo žygiuose gamtoje, bronzos dalyviai įveikė 2 dienų žygį Dzūkijos nacionaliniame parke.
DofE programa yra pasaulyje gerai žinoma neformaliojo ugdymo, savęs tobulinimo programa, skirta jaunimui nuo 14 iki 24 metų ir įgyvendinama daugiau nei 130 pasaulio šalių. Programos dalyviai patys pasirenka tobulėjimo sritis, išsikelia tikslus ir atkakliai jų siekia. Tokiu būdu jauni žmonės geriau pažįsta save, pasitiki savimi ir įgyja gyvenimui ir ateities darbui reikalingų įgūdžių. DofE programos tarptautinius sertifikatus bei pasiekimus atspindinčius ženklelius vertina tarptautinių kompanijų personalo atrankos specialistai.

Plačiau skaitykite „Švietimo naujienose“.

**********************************************************************************************************************************************

Nuo 2019 m. gegužės 15 d. Vilniaus šv. Kristoforo progimnazija įgyvendina „The Duke of Edinburgh‘s International Award“ (DofE) tarptautinę programą, siekdama padėti septintų aštuntų klasių mokiniams pasiekti asmeninių iššūkių, dalyvauti savanorystės veikloje, tobulinti pasitikėjimą savimi, ištvermingumą, atsakomybės jausmą ir pagarbą bendruomenei.

DofE programa – tai iš Edinburgo atkeliavusi asmeninio augimo programa, Lietuvoje nuo 2006 metų sėkmingai įgyvendinama organizacijose dirbančiose su 14–24 metų jaunimu. Vilniaus šv. Kristoforo progimnazijoje, taikydami šią programą, mes ugdome bendradarbiavimo, komunikavimo, socialines, iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijas.

Nauda dalyviams

Dalyvaudami DofE apdovanojimų programoje jaunuoliai išsikelia individualius asmeninio tobulėjimo tikslus ir savo laisvalaikiu siekia jų. Mūsų progimnazijoje programą vykdo 4 patyrusios mokytojos – Ramunė Skestenienė, Julija Jacinavičiūtė, Beata Lakienė, Rūta Ramoškaitė-Stongvilienė. Programą koordinuoja direktorė Jurgita Zinkienė. Žygių programos daliai vadovauja DofE žygių vadovės – Ramunė Skestenienė, Rūta Ramoškaitė-Stongvilienė. Kiekvieno DofE vadovo pagrindinis tikslas yra padėti jaunuoliui išsikelti asmeninio tobulėjimo tikslus, motyvuoti dalyvius ir džiaugtis jų pasiekimais.

Programa pagal amžių yra išskirstoma į tris pagrindinius lygius, kuriuos įgyvendinus gaunamas įgūdžių ir nuopelnų įvertinimo sertifikatas kartu su lygio ženkleliu. Šios programos sertifikatas yra pripažįstamas tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse.

Dalyvaujant DofE programoje dalyviui suteikiamos galimybės:

  • susirasti naujų draugų;
  • mokytis tolerancijos savo komandos draugų atžvilgiu;
  • išmėginti veiklas, kurių dar nėra mėginę;
  • geriau susipažinti su savo stiprybėmis ir silpnybėmis;
  • patirti nuotykių;
  • pasiruošti tolimesniems savo gyvenimo etapams.

DofE apdovanojimai yra ypatingai vertinami darbdavių, nes parodo jaunuolių gebėjimą motyvuoti save, mokytis iš patirties ir efektyviai planuoti savo veiklą.

Plačiau apie programą Lietuvoje: www.dofe.lt

Plačiau apie programą Pasaulyje: www.intaward.org

***********************************************************************************************************************
Nuo 2019 m. gegužės 15 d. Vilniaus šv. Kristoforo progimnazijoje yra įgyvendinama „The Duke of Edinburgh‘s International Award“ („DofE“) tarptautinė programa, kurios tikslas – padėti septintų aštuntų klasių mokiniams pasiekti asmeninių iššūkių, dalyvauti savanorystės veikloje, tobulinti pasitikėjimą savimi, ištvermingumą, atsakomybės jausmą ir pagarbą bendruomenei.

Mokslo metams artėjant prie pabaigos, galime pasidžiaugti, jog nemaža dalis „DofE“ dalyvių yra pabaigę arba sparčiai artėja prie individualiai užsibrėžtų tikslų pasiekimo kiekvienoje srityje (savanorystė, įgūdžiai, fizinė veikla) (žr. 1 pav.).

1 pav. Pagrindinės „DofE“ programos dalys.

Šiuo metu dalyviai, kartu su žygio vadovėmis Ramune Skesteniene ir Rūta Ramoškaite-Stongviliene, intensyviai ruošiasi vienam iš paskutinių „DofE“ programos įgyvendinimo etapų – žygiui. Dalinamės akimirka iš virtualių susitikimų:

Susidomėjai „DofE“ programa, tačiau trūksta „gyvos“ informacijos ir tikrų patirčių? Būtinai perskaityk žemiau esančius „DofE“ dalyvių atsiliepimus – galbūt juose įžvelgsi dalelę savęs bei atrasi daugiau drąsos ryžtis šiam nepakartojam ir įdomiam nuotykiui. 😊

Kodėl „DofE“?

Evelina Kosinskaitė

Sveiki, Aš esu Evelina Kosinskaitė, aštuntokė. Nusprendžiau dalyvauti DofE projekte, nes norėjau išbandyti save – ar aš sugebėsiu priversti save siekti ir pasiekti visus išsikeltus tikslus, ar ištversiu ir nepasiduosiu sunkiu momentu. Buvo tokių momentų, ypač su įgūdžiu (siuvinėjimas), kad nespėdavau arba kol „susigaudydavau“, kur reikia siuvinėti, išrinkti tinkančias spalvas, tai praeidavo daug laiko ir pastangų. Kai siuvinėjau kartais sukildavo pyktis, kad ne ten pradėjau arba niekaip nesisekdavo įverti adatos, bet dabar jau gerai 🙂 Džiaugiuosi, kad išsiugdžiau truputį daugiau kantrybės ir išsiuvinėjau tokį gražų paveikslą „Pakrantė“.

Viktorija Gaudutytė

Aš esu Viktorija Gaudutytė, aštuntokė. DofE nutariau dalyvauti, nes norėjau kažko įvairesnio, tapti atsakingesnė, dalyvauti žygyje ir tapti savarankiškesnė, o ir šiaip – tiesiog labai įdomu ir smagu dalyvauti. Dalyvauti apdovanojime manęs neskatino niekas – priešingai, kaip tik tėvai bandė įkalbėti, kad nedalyvaučiau, bet pavyko juos įkalbėti, kad leistų. Sunkiausia buvo ir yra  prisiversti pildyti DofE žurnalą, žymėti valandas ir aprašyti savo tikslus kiekvieną savaitę. Džiaugiuosi ir didžiuojuosi, kad savanoriaudama pas pradinukus, aš išmokau su jais bendrauti, nes prieš tai nelabai mokėdavau bendrauti su mažesniais vaikais. Be to, labai geras jausmas yra, kai padedi kitiems savo noru!

Dovilė Kališaitytė

Aš esu Dovilė Kališaitytė, aštuntokė. DofE nutariau dalyvauti, nes man tai atrodė kaip kažkas geresnio, įdomesnio, naudingesnio, nei visi kiti projektai. Man labai patiko, kad DofE projekto pabaigoje einame į žygį. Gal būtent tai mane ir paskatino? DofE apdovanojimas – tai yra siekimas savo užsibrėžtų tikslų ir pagalba kitiems. Man labai patiko, kad DofE yra nauda sau ir pagalba kitiems. Sunkiausia man buvo pildyti informaciją DofE puslapyje. Gal atrodys juokingai, bet taip buvo. Aš labai džiaugiuosi, kad nusprendžiau dalyvauti šiame projekte, nes aš išmokau tai, ką seniai norėjau išmokti. Man labai patiko savanoriauti – dirbti su vaikais.

Saulė Abraškevičiūtė

Aš esu Saulė Abraškevičiūtė, aštuntokė. Nutariau dalyvauti DofE, nes man tai atrodė įdomi patirtis bei postūmis išmokti kažko naujo ir naudingo. Dalyvauti mane paskatino anglų kalbos mokytoja Beata bei mano smalsumas sužinoti, išmokti, patirti. Taip pat visada mėgau žygius. Sužinojus, kad bus žygis, vien iš šios patirties dalių nusprendžiau sudalyvauti. Sunkiausia buvo ir yra nepasiduoti kelyje, nes  būna tikrai sunkių momentų, kuomet atrodo, kad būtų lengviau tiesiog pasiduoti, tačiau su gera komanda viskas įmanoma. Didžiuojuosi mūsų komanda ir mūsų puikiu bendradarbiavimu. Dauguma iš mūsų buvome nepažįstami, bet šio apdovanojimo dėka mes susipažinome ir šiuo metu esame labai puiki draugų kompanija.

Ūla Černiauskaitė

Mane DofE programa domino apie metus, tačiau tuo metu nebuvo galimybių sudalyvauti. Kai atsirado galimybė dalyvauti šioje programoje, aš žinojau, kad turiu prisijungti. Su DofE norėjau išbandyti savo užsispyrimą ir ištvermę. Ši programa yra ir puiki proga susipažinti su naujais žmonėmis.

Austėja Siniūtė

Šiais metais aš pasiryžau sudalyvauti DofE programoje. Esu aštuntoje klasėje, todėl man tai pirmoji galimybė sudalyvauti šioje programoje, bronzos lygyje. Tiesa sakant, mane labiausiai sužavėjo mokytojų pasakojimai ne apie veiklas, o apie žygį, kuris vyks pabaigus visas veiklas. Aš visada norėjau sudalyvauti žygyje ir štai pasitaikė puiki proga. Veiklų vykdymas taip pat puiki galimybė pasiekti seniai išsikeltų tikslų, bet galbūt neturėjus užtektinai motyvacijos buvo sunku tai padaryti. Nors, kaip ir sakiau, žygis man atrodė smagiausia „DofE“ programos dalis, bet kuo toliau, vis labiau įsitraukiau į kitas veiklas, kurias buvo smagu vykdyti. Aišku, kartais šiek tiek trūkdavo noro vykdyti kai kurias veiklas, bet visada prisimindavau, kaip smagu bus pasiekus išsikeltą tikslą. Labai šaunu, jog šioje programoje yra trys skirtingi veiklų pobūdžiai ir žygis, galima išbandyti naujų dalykų ir atrasti naujų pomėgių. Man labiausiai patiko savanorystė, nes labai geras jausmas padėti kitiems, todėl manau, kad išbandysiu daugiau savanorystės krypčių. „DofE“  programos dėka aš išbandžiau naujų dalykų, veiklų. Susipažinau su naujais žmonėmis, puikiai praleidau laiką planuojant žygį, tapau drąsesnė, atsakingesnė. Todėl labai rekomenduoju visiems sudalyvauti šioje programoje. Mano įgūdžių tobulinimo veikla – fotografija, štai kelios iš mano nuotraukų.

Vytenis Vaičiulis

Aš galvojau, kad šie mokslo metai bus sunkūs ir neturėsiu daug laisvo laiko vykdyti „DofE“, nes daug treniruočių, ir dar stojamieji artėjo. Bet su DofE tikrai patobulėjau ir fizine forma (rankos daug stipresnės) ir savo gaminimo sugebėjimus pagerinau (dabar tikrai vienas namuose iš bado nenumirčiau). Svarbiausia yra pasirinkti tokią savanorystės vietą, kurioje tau pačiam būtų malonu dirbti. Man patiko darbas su žirgais. Visiems labai rekomenduoju, ypač jei nelankote jokių būrelių ir ieškote veiklos.

Gabija Zakaraitė

Šiais metais pradėjau savo pirmąjį kartą „DofE“  iššūkyje, mat mane labai sudomino vienos iš mokytojų pasakojimas apie šią veiklą, pasiekimus, emocijas, visus šiuos dalykus, kuriuos pasiekia dalyviai, sudalyvavę šioje programoje. Labiausiai mane žavėjo žygis, iš kitų veiklų mažiau žinojau, ko tikėtis. Tačiau galiausiai viskas susiklostė taip, jog visos trys veiklos mane įtraukė daug labiau, nei ta mintis, jog eisime į žygį. Tačiau jo taip pat labai laukiau, buvo labai smagu artimiau susipažinti su komanda, praleisti daugiau laiko su tais žmonėmis, planuoti neilgą kelionę, su mintimi, jog eisime visi drauge. Tai mane labai džiugino (labai gaila, jog pastarasis buvo atidėtas šitokiomis aplinkybėmis). Kaip savo veiklas pasirinkau šunų vedžiojimą prieglaudoje, sporto srityje nusprendžiau lavinti, ilginti lentos pozicijos laikymą, o pagrindinę, įgūdžio veiklą – lotynų kalbos mokymąsi. Nežinia kodėl pradžioj galvojau, jog bus lengviau. Žinoma, kad buvo ganėtinai sudėtinga, nors pasirinkau išmokti tik pagrindus. Kai kuriomis dienomis nenorėjau apie ją galvoti, kai kuriomis atrodo galėjau užpildyti visas 26-ias valandas vienu prisėdimu. Vis dėl to, po truputį, pradedant nuo savanorystės, baigiant lotynų kalba (šiaip ne taip įveikiau ir atsirado nuostabus pasididžiavimo jausmas), baigiau pildyti visas tris savo veiklas. Galiu pasakyti tiek, jog po jų jaučiausi sugebanti daugiau. Pradžioje tikėjausi, jog viskas bus kiek lengviau, tačiau vykdant jas supratau – visiškai ne. Taip pat pastebėjau, jog jas vykdydama, turėjau pramokti labiau bendrauti su žmonėmis. Įveikti baimę bendrauti su tam tikrais žmonėmis, pavyzdžiui – lotynų kalbos dėstytoja. Galvojau, jog bus nejauku su ja bendrauti, tačiau tie pokalbiai buvo to verti ir dėstytoja man pasirodė labai šilta ir padedanti. Taip pat reikėjo bendrauti su prieglaudos darbuotojais, šito irgi prisibijojau. Būtinybė bendrauti su šiais žmonėmis veiklų metu mane padrąsino. Įveikiau savo kiek vaikišką baimę. Supratau, jog galiu daugiau, nei dažniausiai manau, jog sugebu. Taip pat išmokau sukoncentruoti mintis siekiant tikslo, įgyti valios pabaigti, ką pradėjau. Štai taip man po truputį padėjo „DofE“  veiklų iššūkis, esu jam labai dėkinga, ir be galo laukiu paskutinio iššūkio – žygio. Esu tikra, jog jis man taip pat kažkuo padės, pažadins dar kokią nors savybę manyje ar padės įveikti baimę, apie kurią gal net buvau pamiršusi. 🙂

Vykdomas.